43 وسیله دست ساز ساده برای تغییر دکور خانه

به گزارش مجله سرگرمی، این دومین پاییزی است که با وجود ویروس کرونا آغاز می کنیم. با توجه به اینکه همچنان باید ساعت های زیادی را در خانه بمانیم احتیاج به ایجاد تغییر دکور و فضای داخلی به حال و هوای پاییزی کاملا احساس می گردد.

43 وسیله دست ساز ساده برای تغییر دکور خانه

امروز در خبرنگاران مگ می خواهیم 43 روش آسان و مقرون به صرفه قیمت برای تغییر دکور و بازسازی هایی که می توانید در آخر هفته های پاییزی انجام دهید را به شما معرفی کنیم.

1. کاغذ دیواری بسازید

اگر دوست دارید دیوارتان طرح داشته باشد اما به علت هزینه های بالای کاغذ دیواری نمی توانید آن را خریداری کنید، خودتان دست به کار شوید و طرح دلخواه اتان را روی دیوار بکشید. اگر خطوط هندسی است با یاری خط کش های بلند یا تکه های چوب روی دیوار طراحی کنید و سپس با یک قلم موی نقاشی آغاز به رنگ زدن به طرح ها کنید. در زمانی کوتاه و کمترین هزینه، دیوارهای خانه طرح دار می شوند.

2. کافی شاپ بسازید

یک قسمت از آشپزخانه را به محلی برای چای و قهوه اختصاص دهید. قهوه ساز، چای ساز و قوطی های حاوی چای و دمنوش و قهوه را در آنجا قرار دهید. ماگ ها را به دیوار آویزان کنید و یک جعبه شکلات هم در کنار وسایل بگذارید. همه چیز برای داشتن یک کافی شاپ خانگی آماده است. برای ساخت آویز ماگ ها می توانید یک تکه چوب را سنباده کشیده و روی آن لاک اسپری کنید. سپس قطعات ریزتری که می خواهید ماگ به آن آویزان گردد با زاویه 90 درجه روی چوب قرار داده و با یاری چسب چوب و میخ آن ها را محکم کنید. می توانید روی آویز نقاشی کنید، بنویسید یا آن را به رنگ دلخواه در بیاورید. آن را به دیوار وصل کنید و ماگ ها را آویزان کنید.

3. برای ورودی خانه نظم دهنده بسازید

اگر می خواهید در قسمت ورودی خانه فضای بیشتری داشته باشید و تغییر دکور زیبایی در این قسمت ایجاد کنید، می توانید با یاری یک سری کشو تمام وسایل را منظم و دسته بندی کنید. اگر میز کگرددار مناسب قسمت ورودی خانه ندارید می توانید چند جعبه چوبی یا مقوایی را با اسپری رنگ کنید و سپس به گوشه دیوار وصل کنید تا بتوانید وسایل را به راحتی در آن ها قرار دهید. مطمئن شوید جعبه ها توانایی تحمل وزن اجسام را دارند و وسیله های سنگین را در جعبه ای که روی زمین می گذارید قرار دهید.

4. آینه دلخواهتان را بسازید

اگر آینه بدون قاب دارید می توانید با چند قطعه چوب برای آن قاب بسازید. اگر آینه اتان قاب دارد می توانید آن را به رنگ دلخواه در آورده و با یاری وسایلی مثل سنگ، صدف و چراغ های ریز تزئین کنید. حتی می توانید قاب آینه را به همان روشی که دیوار را نقاشی کردید، طرح دار کنید.

5. اتاق خواب را نو کنید

با عوض کردن ملافه ها، روبالشی و پرده می توانید فضای اتاق خواب را تغییر دهید. بعلاوه با اضافه کردن یک پتو، چند گلدان و یکی دو دیوار آویز کوچک می توانید حال و هوای اتاق را به کلی عوض کنید.

6. میز کنار تخت خود را تغییر دهید

حالا که ملافه ها و روتختی را عوض نموده و چند وسیله تزئینی تازه در اتاق خواب قرار داده اید وقت آن رسیده که فکری به حال میز کنار تخت کنید. شما می توانید میز را رنگ بزنید و با یاری شابلون روی آن طرح هایی مناسب با سلیقه اتان اضافه کنید. با صرف کمی هزینه و وقت یک میز نو خواهید داشت.

7. کمدهای قدیمی را به روز کنید

به جای دور انداختن کمدهای قدیمی می توانید با رنگ های غیرسمی رنگ کنید. یک کمد قدیمی نوستالژیک با یک رنگ ملایم و زیبا به یک کمد تازه که به خانه رنگ و روی تازه می دهد تبدیل می گردد.

8. برای عکس ها طاقچه بسازید

به جای اینکه قاب عکس ها را در کتابخانه قرار دهید و فضا را شلوغ کنید چند شلف چوبی بسازید و به دیوار وصل کنید. شما می توانید روی این طاقچه ها علاوه بر قاب عکس، گلدان و یادگاری های دیگر را قرار دهید. با این کار هم فضای خالی دیوارها را پر نموده اید هم یک تغییر دکور عالی انجام داده اید.

9. تابلو نقاشی بسازید

با یاری چند بوم نقاشی و کمی رنگ نقشه دنیا را به صورت یک تکه یا چند تکه روی بوم ها کشیده و به دیوار وصل کنید. این کار هزینه زیادی ندارد اما به دیوار جلوه تازه ای می دهد.

10. قفسه کتابخانه بسازید

ساخت قفسه هایی برای قرار دادن کتاب اصلا سخت نیست و هزینه زیادی هم ندارد. چند قفسه قدیمی یا کابینت قدیمی را تمیز کنید و در صورت احتیاج رنگ بزنید، سپس با یاری پایه هایی به دیوار وصل کنید و مطمئن شوید که توان تحمل وزن را دارد. حالا کتاب ها و مجلات خود را در آن ها قرار دهید.

11. محل تفریح بسازید

چند کابینت قدیمی را پیدا کنید، آ ن ها را تمیز نموده و رنگ بزنید. سپس همراه با تعدادی قفسه دیگر به دیوار وصل کنید. تلویزیون را روی کابینت قرار دهید، در کمدها وسایل بازی و خوراکی هایی که دوست دارید بچینید و روی قفسه ها را هم با یادگاری ها یا آلبوم موسیقی و فیلم پر کنید. حالا مبل ها و جایگاه ها را روبه روی تلویزیون بچنید و میز جلو مبلی را در وسط قرار دهید. شما به راحتی و با هزینه ای کم یک محل تفریح ساخته اید.

12. آشپزخانه را به روز کنید

برای تغییر دکور و به روز کردن آشپزخانه احتیاج به صرف هزینه زیاد ندارید. اضافه کردن کاشی به دیوار می تواند روشی مناسب برای ایجاد تغییر باشد. شما می توانید از کاشی هایی که قابل جابه جایی هستند بهره ببرید تا در صورت احتیاج بتوانید به راحتی آن ها را از دیوار جدا کنید.

13. کابینت ها را به روز کنید

برای به روز کردن کابینت ها می توانید آن ها را رنگ نموده و داخلشان را با ابزار قفسه بندی تغییر دهید. بعلاوه می توانید کابینت های فعلی را از دیوار جدا نموده، در انباری قرار دهید و یک سری کابینت قدیمی که تمیز و رنگ شده اند را به جای آن ها وصل کنید.

14. حال و هوای آشپزخانه را عوض کنید

اگر می خواهید یک تغییر دکور اساسی در آشپزخانه ایجاد کنید و فضا آن را بزرگ تر نشان دهید می توانید کابینت ها را از دیوار جدا نموده، در انباری بگذارید و از قفسه های دیواری و کشوهای قدیمی برای قرار دادن وسایل بهره ببرید.

15. میز غذاخوری بسازید

خرید یک میز غذاخوری خانوادگی می تواند هزینه زیادی روی دست شما بگذارد. برای داشتن یک میز می توانید مقداری چوب خریداری کنید و خودتان یک میز با ابعاد دلخواه درست کنید. وقتی میز آماده شد روی آن لاک اسپری کنید و بعد از خشک شدن لاک آن را رنگ کنید.

16. اجاق هیزمی بسازید

اگر حیاط دارید می توانید برای روزهای پاییز یک اجاق هیزمی بسازید و عصرها و شب ها با اعضای خانواده دور آتش جمع بشوید. برای ساخت اجاق هیزمی می توانید چند بلوک سیمانی را کنار هم قرار دهید و تمام قسمت های خالی بلوک را با سنگ ریزه پر کنید. از قلم نیاندازید که برای زیر اجاق هم باید از بلوک های سیمانی بهره ببرید تا کف حیاط آسیب نبیند. حالا چند جایگاه و پتوی نازک دور اجاق بگذارید، آتش روشن کنید و دور آن جمع شوید.

17. سطل کمپوست درست کنید

با تکه چوب های غیرقابل استفاده یک مخزن چوبی درست کنید و از آن برای تهیه کمپوست بهره ببرید. اگر نمی دانید چطور باید کمپوست درست کنید می توانید مطلب فراوری کمپوست در خانه را بخوانید.

18. دیوار سبز بسازید

یک تخته بزرگ پیدا کنید و چند گلدان روی آن وصل کنید. یا یک دیوار صاف در کنار تراس انتخاب کنید و گلدان ها را به آن وصل کنید. حالا داخل گلدان ها خاک بریزید و گیاهان دلخواه اتان را بکارید. به همین راحتی یک دیوار سبز ساخته اید.

19. تراریوم خود را بسازید

یک ظرف شیشه ای در دارِ مخصوص عسل یا شکلات را بردارید، داخل آن را با خاک مخصوص کاکتوس و سنگ ریزه های زیبا پر کنید و کاکتوس را بکارید. حالا در ظرف را بگذارید و از تراریوم خود لذت ببرید. تغییر دکور خانه با چند وسیله کوچک هم امکان پذیر است پس هیچ وقت تغییرات کوچک را از یاد نبرید.

20. در ورودی را تزئین کنید

یک حلقه از گل های پاییزی، برگ های خشک و میوه های کاج بسازید و روی در ورودی خانه بچسبانید. می توانید روی این حلقه از پر پرندگان، تزئینات درخشان و آویزهای رنگارنگ مناسب با حال و هوای پاییزی هم اضافه کنید.

21. یک نیمکت بسازید

چند تکه چوب بردارید و یک نیمکت بسازید. فرقی ندارد ارتفاع و مقدار آن چقدر باشد.

همین که دست به کار می شوید لذت بخش است. بعد از اینکه نیمکت را ساختید سمباده بکشید و اگر دوست داشتید آن را رنگ کنید. می توانید این نیمکت را در تراس یا حیاط قرار دهید، عصرهای پاییزی روی آن بنشینید و چای بنوشید.

22. یک قفسه نظم دهنده بسازید

چند گیره آویز قدیمی و چند تکه چون پیدا کنید و با آن یک قفسه دیواری مخصوص قرار دادن خرده ریزها بسازید. شما می توانید این آویز را در کنار در ورودی قرار دهید تا بتوانید به راحتی کلیدها، چتر و نامه ها را در آن قرار دهید.

23. انبار را قفسه بندی کنید

اگر انباری شما از آن انباری ها است که همواره شلوغ است باید برای آن چند قفسه بسازید تا بالاخره از شر آشفتگی ها خلاص شوید. مقداری تخته سه لایه خریداری کنید و با آن ها قفسه بسازید. حتی می توانید با یاری قفسه های فلزی مشبک و بست های پلاستیکی قفسه ها را بسازید و وسایل را بعد از دسته بندی در آن ها قرار دهید.

24. قلمدان بسازید

یک شیشه مربا یا یک قوطی کنسرو را با رنگ، تکه های نمد یا مهره های رنگی تزئین کنید، مدادهای خود را در آن قرار داده و روی میز کارتان بگذارید.

25. محل بازی نوزاد بسازید

با چند تکه چوب یک چارچوب پایه دار برای آویزان کردن اسباب بازی ها درست کنید. چند مهره و حلقه چوبی بگیرید و با ریسمان به هم وصل کنید، سپس به چارچوب آویزان کنید. یک پتوی نرم زیر چارچوب پهن کنید و نوزادتان را روی آن قرار دهید تا بازی کند.

26. کمد اختصاصی بسازید

احتیاجی نیست برای ساخت کمد تازه و تغییر دکور اتاق خود خیلی هزینه کنید. چند کشوی قدیمی را رنگ کنید تا ظاهرشان تازه گردد. با چند تکه چوب محلی برای قرار دادن کشوها بسازید. یک قسمت از اتاق را برای تبدیل شدن به کمد انتخاب کنید. یک میله یا یک تکه چوب را به نام رگال برای آویزان کردن لباس ها با دیوار وصل کنید. حالا کشوها را در کنار رگال قرار دهید و یک جایگاه و آینه هم در کنار آن ها بگذارید. حالا شما یک کمد بزرگ دارید که می توانید دور آن را با چوب یا پرده بپوشانید تا فضایی اختصاصی تر داشته باشید.

27. میز کنار مبل بسازید

میزهایی که کنار مبل قرار می گیرند معمولا بزرگ است و از محل نشستن شما روی مبل فاصله دارد. برای اینکه یک میز کنار مبلی کوچک و کاربردی داشته باشید می توانید با سه تکه چوب یک میز مخصوص دسته مبل بسازید. یک تکه باریک، به مقدار دسته مبل، را روی زمین بگذارید و دو تکه چوب یک مقدار را در دو طرف با زاویه 90 درجه به تکه چوب اولی وصل کنید. آن را رنگ بزنید و سپس روی دسته مبل قرار دهید. فضای خالی بین دو پایه با دسته مبل پر می گردد و می توانید به راحتی فنجان چای، کتاب یا کنترل تلویزیون را روی آن قرار دهید.

28. استند پتو بسازید

در روزهای خنک پاییزی یک پتو در کنار مبل بسیار لازم است. اما وقتی پتوها روی مبل جمع می شوند ظاهری ناخوشایند ایجاد می نمایند. با چند تکه چوب چیزی شبیه به نردبانی کوچک با سه یا چهار پله بسازید و به دیوار آویزان کنید. حالا می توانید پتوهای روی مبل را روی این استند قرار دهید تا هم ظاهر اتاق نشیمن مرتب باشد هم تعداد زیادی پتو در کنار مبل ها داشته باشید.

29. کف حمام را بازسازی کنید

اگر کاشی های کف حمام شما سائیده شده است احتیاجی نیست که آن ها را عوض کنید. یک رنگ کف خوب خریداری کنید و کف حمام را رنگ بزنید. سپس می توانید از برچسب های طرح کاشی بهره ببرید تا کف حمام را با طرح های گرافیکی تزئین کنید.

30. پایه لپ تاپتان را اختصاصی کنید

اگر یک پایه لپ تاپی که خریده اید زیبا و طبق میلتان نیست می توانید ظاهر آن را عوض کنید. چند تخته رنگی را در کنار هم بچسبانید تا طرح مورد دلخواهتان را ایجاد کند. حالا آن را روی میز پایه لپ تاپ بچسبانید. بعلاوه می توانید با یاری مواد بازیافتی موجود در خانه یا کامواهای رنگی بهره ببرید.

31. یک تکه چوب را به گلدان یا شمعدان تبدیل کنید

اگر شما هم از هواداران نگهداری گیاهان در خانه هستید و از روشن کردن شمع لذت می برید ساخت یک شمعدان یا گلدان با چوب برایتان لذت بخش خواهد بود. یک تکه چوب بزرگ پیدا کنید و داخل آن را سوراخ کنید. اگر می خواهید شمعدان بسازید احتیاجی نیست که این سوراخ خیلی بزرگ باشد، اما اگر قصد ساخت گلدان دارید باید چوب به قدری بزرگ باشد که بتوانید داخل آن را به مقدار یک گلدان خالی کنید. می توانید دور چوب را با یاری رنگ تزئین کنید یا با نخ ها و مهره های رنگی آن تزئین کنید.

32. گیاهان آویز درست کنید

اگر نگهداری از گیاهان برایتان سخت است می توانید چند گلدان را با یاری نخ یا قلاب های فلزی به سقف یا دیوار آویزان کنید و چند گل آپارتمانی که نگهداریشان آسان است در آن ها قرار دهید. حتی می توانید تراریوم های خود را در شیشه های در دار بسازید و سپس به دیوار آویزان کنید. این کار هزینه زیادی ندارد و برای ساخت آن فقط باید یک ساعتی وقت صرف کنید.

33. کابینت ها را در یک چشم به هم زدن تازه کنید

با یاری کاغذهای پشت چسب دار رنگی یا طرح دار می توانید در زمانی کوتاه ظاهر کابینت ها را تغییر دهید. اگر روی در کابینت ها پوسیدگی و ضرب خوردگی وجود دارد یا از رنگ آن ها خسته شده اید با صرف چند ساعت وقت و مقدار کمی هزینه، با استفاده از کاغذهای پشت چسب دار ظاهر آن ها را تغییر دهید. این یک روش تغییر دکور آشپزخانه مقرون به صرفه قیمت است.

34. دیوارهای آشپزخانه را تغییر دهید

با یاری کمی رنگ مخصوص کف قسمت هایی از دیوار آشپزخانه که بین کابینت و پیشخوان قرار دارند رنگ کنید. با این کار می توانید ظاهری تازه به آشپزخانه ببخشید و بدون صرف هزینه های زیاد، هر قسمت از آشپزخانه را به رنگ دلخواه خود در آورید.

35. دیوارهای خانه را خلاقانه بسازید

اگر از ظاهر دیوارهای خانه اتان خسته شده اید اما از رنگ کردن آن ها هم لذت نمی برید می توانید با چند تخته به آن ظاهری هندسی و زیبا بدهید. شما می توانید طرح های هندسی یا گرافیکی دلخواه اتان را روی دیوار بکشید و سپس براساس طرح تخته های را روی دیوار قرار دهید.

36. پرده تازه بدوزید

به جای اینکه پرده های آماده و گران قیمت خریداری کنید، با چند متر پارچه با طرح و رنگ دلخواه اتان پرده بدوزید. دوخت پرده بیشتر از یکی دو ساعت زمان نمی برد و پس از نصب از تماشای آن لذت خواهید برد.

37. گلدان پاییزی بسازید

یک قوطی چیپس یا کنسرو را با کنف، رنگ یا مهره های رنگی تزئین کنید و داخل آن گل های طبیعی خشک شده بگذارید. حتی می توانید با یاری رنگ های مخصوص صنایع دستی که با آب رقیق می شوند آن ها را رنگ کنید تا همواره مثل روز اولشان تازه و خوش رنگ باشند.

38. محلی برای کارت های یادگاری بسازید

قسمتی از دیوار را برای قرار دادن کارت پستال و یادداشت های یادگاری آماده کنید. می توانید آن قسمت از دیوار را به رنگی متفاوت در آورید یا از چند وسیله تزئینی برای جدا کردن آن از دیگر قسمت ها بهره ببرید. حالا تمام عکس ها، کارت ها و یادداشت های یادگاری خود را در آن قسمت قرار دهید تا همواره جلوی چشمتان باشد و از دیدنشان لذت ببرید.

39. یک تابلوی نقاشی قدیمی درست کنید

طرحی ساده انتخاب کنید و آن را روی بوم نقاشی یا تکه ای چوب بکشید. آن را رنگ کنید و بعد از خشک شدن به دیوار آویزان کنید. شما یک اثر هنری در خانه تان دارید که خودتان آن را خلق نموده اید.

40. برای تابلوی خود قاب بسازید

اگر به قاب های موجود در بازار علاقه ای ندارید خودتان یک قاب بسازید. می توانید میوه های کاج، قوطی های کبریت خالی شده، در نوشابه یا هر چیزی که در دسترستان است را به هم بچسبانید، رنگ کنید و به نام قاب بهره ببرید. شما با انجام این کار هم به کاهش فراوری زباله یاری می کنید و هم تغییر دکور اختصاصی خانه خودتان را خلق نموده اید.

41. قاب های هنری متفاوت بسازید

اگر می خواهید دیوارهای خانه را با هنری چشم نواز و متفاوت تزئین کنید می توانید با یاری کمی چوب و پارچه تابلوهای زیبایی بسازید. چند تکه چوب را به شکلی به هم بچسبانید که یک قاب مقاوم تشکیل دهد. سپس تمام سطح آن را با پارچه ای که طرح آن را دوست دارید بپوشانید و با یاری منگنه، پارچه را به قاب چوبی وصل کنید. این تابلوی زیبا فقط در خانه شما قرار داشته و با دکور خانه اتان بیشترین هماهنگی را دارد.

42. تقویم دیواری بسازید

یک تخته سیاه خریداری کنید و تقویم ماهانه یا هفتگی را روی آن بکشید. با این کار همواره می توانید قسمتی از خانه را زنده نگه داشته و با رنگ و طرح های مورد علاقه تان تزئین کنید. بعلاوه می توانید رنگ تخته سیاه خریداری کنید و قسمتی از دیوار را به تخته سیاه تبدیل کنید. با این کار شما همواره یک تخته سیاه بزرگ در اختیار خواهید داشت.

43. یک چراغ آویز بسازید

خرید یک چراغ آویز یا لوستر کوچک هزینه بر است. شما می توانید با وسایل ساده و حتی وسایل بازیافتی یک آویز برای چراغ بسازید. مثلا می توانید با بطری های نوشابه یک لوستر شیشه ای کوچک بسازید یا با یاری نوارهای مقوایی که با جعبه پیتزا می سازید یک توپ مقوایی درست کنید و به نام آویز چراغ از آن بهره ببرید.

سخن آخر

همواره با آغاز فصل تازه تمایل به تغییر دکور در ما بیدار می گردد اما این کار هزینه بر است و گاهی به علت همین هزینه ها از انجام آن منصرف می شویم. راه های ساده ای برای تغییر دکور وجود دارد که به شما یاری می نماید با صرف هزینه ای کم، ظاهر خانه خود را تغییر دهید. در این مطلب 43 روش آسان و کاربردی به شما معرفی گردید. اگر شما هم روشی مقرون به صرفه برای تغییر دکور داخلی خانه تان در روزهای پاییزی دارید برای ما در قسمت کامنت ها بنویسید.

منبع: bestlifeonline

lov-e.ir: عاشقان علم الکترونیک، بچه های مهندسی برق و الکترونیک

wallpaper7.ir: مجله تصویر و سرگرمی | مجله آموزشی با سرگرمی گرافیستها و کارکاتوریست ها

abuzariyon.ir: مجله ابوذریون | نگاهی اجمالی به رویدادهای روز ایران و جهان

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 160153

به "43 وسیله دست ساز ساده برای تغییر دکور خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "43 وسیله دست ساز ساده برای تغییر دکور خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید