18 رونمایی مهم اپل در کنفرانس WWDC 2020

به گزارش مجله سرگرمی، برای نخستین بار، اپل شب گذشته کنفرانس WWDC 2020 را کاملا به صورت آنلاین برگزار کرد. البته در دوران ویروس کرونا، برگزاری آنلاین رویدادهای مختلف به یک پدیده عادی بدل شده است. در هر صورت در جریان افتتاحیه این رویداد، رونمایی های مهم انجام شد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

18 رونمایی مهم اپل در کنفرانس WWDC 2020

1. رونمایی از iOS 14

مهم ترین تغییر در iOS 14 مربوط به ارائه ویجت ها در هوم اسکرین است. اپل می گوید این ویجت ها در شکل ها و اندازه های مختلف ارائه می شوند و می توانند جذابیت هوم اسکرین آیفون کاربران را دوچندان نمایند.

همچنین باید به قابلیت موسوم به App Library هم اشاره کنیم که مثلا می تواند تمام اپلیکیشن های مربوط به شبکه های اجتماعی را در یک گروه قرار دهد. همچنین باید به قابلیت تصویر در تصویر هم اشاره کنیم که به کاربران اجازه می دهد ویدیوهای در حال تماشا را شناور نمایند.

2. افزایش تنوع مموجی ها

اپل بار دیگر تنوع مموجی ها را افزایش داده و کاربران می توانند مواردی مانند ماسک صورت را به مموجی های موردنظر خود اضافه نمایند و همچنین قادر به ابراز احساسات هم هستند. اگرچه چنین چیزی تغییر مهمی محسوب نمی گردد، اما احتمالا مورد توجه کاربران هوادار این مشخصه قرار می گیرد.

3. قابلیت های جدید اپل مپ

در iOS 14، اپلیکیشن اپل مپ می تواند جهتهای مخصوص دوچرخه سواری را به کاربران پیشنهاد دهد و اگر شیب جهت موردنظر در حال افزایش باشد، کاربران از این موضوع خبردار می شوند. اپل می گوید این قابلیت فعلا برای بعضی از شهرهای آمریکا و دیگر کشورها فعال می گردد و سپس به مرور زمان به این شهرها افزوده خواهد شد. همچنین افرادی که از ماشین های الکتریکی استفاده می نمایند، با نسخه جدید اپل مپ می توانند از وجود ایستگاه های شارژ در جهت خود اطلاع پیدا نمایند.

4. CarKey

در کنفرانس WWDC 2020 اپل قابلیت CarKey را برای iOS 14 و iOS 13 معرفی کرد که امکان باز کردن قفل ماشین با آیفون به وسیله NFC را امکان پذیر می نماید. در حال حاضر فقط ماشین های سری BMW5 2021 از این قابلیت پشتیبانی می نمایند ولی مطمئنا به مرور زمان اتومبیل های بیشتری از این قابلیت پشتیبانی خواهند کرد.

به اشتراک گذاشتن رمز NFC هم امکان پذیر است و مثلا می توانید کد مربوط به باز کردن قفل ماشین را در اختیار یکی از دوستان خود قرار دهید. ضمناً باید به امکان ایجاد پروفایل هم اشاره کنیم که مثلا فرزند شما قادر به باز کردن قفل ماشین خواهد بود ولی دیگر نمی تواند اتومبیل را روشن کند.

5. App Clips

یکی دیگر از قابلیت هایی که در کنفرانس WWDC 2020 اپل معرفی گردید App Clips نام دارد که به نوعی مشابه قابلیت Instant Apps اندروید محسوب می گردد. به طور خلاصه اگر فقط برای زمان کوتاه می خواهید ببینید یک اپلیکیشن چه امکاناتی را ارائه می دهد، با این قابلیت بدون نصب کردن می توانید به بخشی از اپلیکیشن دسترسی داشته باشید.

6. تغییرات iPadOS 14

مانند iOS 14، ویجت ها روانه iPadOS 14 هم شده اند. یک نوار کنترل در بخش کناری به نام sidebar تعبیه شده که جابجایی بین اپلیکیشن ها را بسیار آسان تر می نماید و در حال حاضر چند اپلیکیشن از این قابلیت پشتیبانی می نمایند.

همچنین باید به بازطراحی بخش جستجو اشاره کنیم که حالا شباهت بسیار زیادی به Spotlight موجود در macOS پیدا نموده است. در این محیط می توانید به راحتی مخاطبین را پیدا کنید، در وب به جستجو بپردازید و از آن به عنوان اپ لانچر برای اجرای انواع اپلیکیشن ها استفاده کنید.

7. بهبود قابلیت های دست نوشته ها در iPadOS 14

یکی دیگر از قابلیت های جدید این سیستم عامل Scribble نام دارد که می تواند دستخط را به متون تایپ شده تبدیل کند. این مشخصه همچنین از زبان های مختلفی پشتیبانی می نماید و مثلا می توانید در یک خط به زبان انگلیسی و چینی متنی را بنویسید تا به متن تایپ شده تبدیل گردد.

8. جابجایی اتوماتیک ارتباط ایرپاد با گجت های مختلف

اپل نرم افزار مربوط به ایرپادها را به روزرسانی نموده تا ایرپاد بتواند به صورت اتوماتیک منبع صدا را تشخیص بدهد و به گجت موردنظر وصل گردد. این یعنی اگر به وسیله آیفون مشغول گوش دادن به موسیقی هستید ولی سپس می خواهید در مک بوک یک فیلم تماشا کنید، ایرپاد به صورت اتوماتیک صدای مک بوک را پخش خواهد نمود.

9. قابلیت spatial audio برای ایرپاد پرو

در کنفرانس WWDC 2020 قابلیت spatial audio یا صدای فراگیر و سه بعدی برای ایرپاد پرو معرفی گردید. این قابلیت قرار است تجربه حضور در سالن سینما را شبیه سازی کند و برای این کار با بهره گیری از شتاب سنج و ژیروسکوپ موجود در ایرپاد پرو، حرکات سر و جهت چرخش آن زیر نظر قرار می گیرد.

10. اشتراک گذاری واچ فیس ها در WatchOS 7

اگر هنگام استفاده از یک واچ فیس جذاب علاقه دارید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید، هنگام استفاده از WatchOS 7 به راحتی می توانید چنین کاری را انجام دهید. همچنین می توانید از طرف سایت های مختلف و شبکه های اجتماعی واچ فیس های متنوعی را برای اپل واچ خود دریافت کنید.

11. ردیابی حرکات مربوط به پایکوبی در WatchOS 7

اپلیکیشن مربوط به تندرستی موجود در اپل واچ حالا با بهره گیری از ژیروسکوپ، شتاب سنج و داده های مربوط به ضربان قلب می توانند حرکات مربوط به سبک های مختلف پایکوبی را شناسایی کند. تا حالا هیچ شرکت دیگری چنین قابلیتی را ارائه نداده و باید ببینیم این مشخصه چه حرفی برای گفتن دارد.

12. پایش خواب در WatchOS 7

بلاخره بعد از سال ها انتظار، در کنفرانس WWDC 2020 قابلیت پایش خواب برای WatchOS معرفی گردید. این قابلیت با بهره گیری از الگوریتم های یادگیری ماشینی و انواع سنسورها می تواند حرکات افراد هنگام خواب را زیر نظر بگیرد. اپل در خصوص این مشخصه جزییات زیادی را ارائه نداده و بعد از آنالیز می توانیم در خصوص امکانات آن اظهارنظر کنیم.

13. یادآوری شستن دست ها در WatchOS 7

با توجه به بحران کرونا، شستن مرتب دست ها اهمیت دوچندانی پیدا نموده است. به همین خاطر، اپل این قابلیت را در WatchOS 7 تعبیه نموده است. همچنین زمانی که اپل واچ با توجه به صدای آب و حرکت دست ها متوجه شسته شدن دست ها می گردد، یک ثانیه شمار نمایش می دهد تا کاربران زودتر از زمان مقرر فرایند شستن دست ها را متوقف ننمایند.

14. توسعه استاندارد جدید برای خانه های هوشمند

اپل برای اینکه بهره گیری از گجت های هوشمند خانگی را به کار ساده تری تبدیل کند، در کنار شرکت هایی مانند گوگل و آمازون مشغول توسعه استاندارد جدیدی است. اپل در این زمینه اطلاعات خاصی ارائه نداده ولی مطمئنا به زودی اخبار بیشتری در خصوص آن منتشر می گردد.

15. پشتیبانی اپل تی وی از چند کاربر برای اپل آرکید

در نسخه جدید tvOS، کاربران می توانند چند پروفایل برای اپل آرکید تعریف نمایند تا هر کاربری با خیال راحت بازی های موردنظر خود را اجرا کند و پیشرفت های خود را ثبت کند. همچنین باید به پشتیبانی از کنترلرهای Elite 2 و Adaptive Controller ایکس باکس وان هم اشاره کنیم.

16. قابلیت تصویر در تصویر در tvOS 14

تمام اپلیکیشن های موجود در tvOS 14 می توانند از قابلیت تصویر در تصویر بهره ببرند. به عنوان مثال، هنگام ورزش کردن و تماشای ویدیوهای آموزشی، می توانید اخبار موردنظر خود را پیگیری کنید.

17. افزایش شباهت macOS Big Sur به iOS

در کنفرانس WWDC 2020 از جدیدترین نسخه سیستم عامل مختص کامپیوترهای اپل به نام macOS Big Sur رونمایی کرد. در این نسخه جدید، این سیستم عامل بیش از پیش مشابه iOS و iPadOS شده است. بعضی از ویژگی های این دو سیستم عامل مانند ویجت ها، بهبود اپلیکیشن Messages و دیگر موارد روانه macOS شده است.

18. تایید مهاجرت کامپیوترهای مک به سمت پردازنده های ARM

کامپیوترهای اپل از سال ها قبل صرفا از پردازنده های اینتل استفاده می نمایند اما اپل تصمیم گرفته برای کامپیوترهای خود از پردازنده های اختصاصی بهره ببرد. این شرکت به لطف توسعه تراشه های آیفون و آیپد تجربه زیادی در این زمینه کسب نموده و به همین خاطر بالاخره میخواهد برای کامپیوترهای مک هم این رویکرد را تکرار کند.

این مهاجرت چه از لحاظ سخت افزاری و چه از لحاظ نرم افزاری یک تغییر بسیار مهم محسوب می گردد. اپل اعلام نموده که برنامه های توسعه یافته برای پردازنده های اینتل می توانند برای کامپیوترهای مک مجهز به پردازنده های ARM اجرا شوند و همچنین قادر به اجرای برنامه های مختص دیگر محیط ها مانند لینوکس خواهند بود.

ضمناً به لطف پردازنده های اختصاصی، کامپیوترهای مک می توانند اپلیکیشن های آیفون و آیپد را هم اجرا نمایند که چنین قابلیتی مزایای زیادی برای کاربران دارد.

کدام آیفون ها و آیپدها iOS 14 و iPadOS 14 را دریافت می نمایند؟

منبع: The Verge

lov-e.ir: عاشقان علم الکترونیک، بچه های مهندسی برق و الکترونیک

wallpaper7.ir: مجله تصویر و سرگرمی | مجله آموزشی با سرگرمی گرافیستها و کارکاتوریست ها

abuzariyon.ir: مجله ابوذریون | نگاهی اجمالی به رویدادهای روز ایران و جهان

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 96942

به "18 رونمایی مهم اپل در کنفرانس WWDC 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "18 رونمایی مهم اپل در کنفرانس WWDC 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید