کاراته کاهای 97 کشور به دنبال سهمیه المپیک در پاریس

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، آخرین مرحله از رقابت های کاراته انتخابی المپیک، 21 خردادماه به میزبانی فرانسه در سالن پیردوکوبرتن شهر پاریس برگزار خواهد شد.

کاراته کاهای 97 کشور به دنبال سهمیه المپیک در پاریس

491 کاراته کا از 97 کشور برای کسب سهمیه مستقیم المپیک به مدت سه روز در سه وزن المپیکی کومیته و کاتای انفرادی مردان و زنان به رقابت خواهند پرداخت.

کشورهایی که پیروز به کسب سهمیه المپیک به وسیله سیستم رنکینگ در هر یک بخشها نشده اند کاراته کاهای خود را روانه پاریس می نمایند. در میان این 97 کشور، کلمبیا، برزیل، اتریش، الجزایر، لهستان، هلند، اندونزی، مجارستان، انگلستان و پرتغال با هشت کاراته کا، ونزوئلا، آمریکا، رومانی، مقدونیه، مکزیک، لیتوانی، کنیا، قزاقستان، ایرلند، آلمان، فرانسه و دومنیکن نیز با هفت کاراته کا بیشترین نماینده را دارند.

تیم ملی ایران که پیروز به کسب چهار سهمیه المپیک شده است، در چهار بخش دیگر کاراته کاهای خود را برای افزایش سهمیه های خود روانه پاریس می نماید. امیرمهدیزاده در وزن 67- کیلوگرم، رزیتا علیپور در وزن 61- کیلوگرم، فاطمه صادقی و ابوالفضل شهرجردی هم در کاتای انفرادی در این مسابقات به روی تاتامی می فرایند.

وزن 67- که امیر مهدیزاده باید برای کسب سهمیه کوشش کند در کنار وزن 75+ کیلوگرم با حضور 72 کاراته کا بیشترین و کاتای انفرادی زنان با حضور فاطمه صادقی با 46 کاتارو کمترین شرکت نماینده را دارا می باشند.

در سایر بخش هایی که کاراته ایران نماینده دارد، رزیتا علیپور در وزن 61- کیلوگرم در میان 60 کاراته کا و ابوالفضل شهرجردی در کاتای انفرادی مردان با 48 کاتارو برای کسب مجوز سفر به توکیو پیکار می نمایند.

این مسابقات در دو بخش حذفی و گروهی برگزار خواهد شد که در سرانجام رقابتهای حذفی، دو کاراته کایی که به ملاقات نهایی راه یافته به همراه دو کاراته کایی که در گروه شانس مجدد بهترین عملکرد را داشته اند، پس از یک ساعت استراحت به صورت دوره ای پیکار نموده و در سرانجام، نفرات اول تا سوم بر اساس بیشترین امتیاز کسب شده ضمن کسب مدال طلا، نقره و برنز، بلیت سفر به توکیو را دریافت می نمایند.

آدینه 21 خردادماه در روز نخست، رقابتهای کاتای انفرادی بانوان، مبارزات دو وزن 67- مردان و 55- کیلوگرم زنان برگزار می گردد که فاطمه صادقی و امیرمهدیزاده نمایندگان کشورمان می باشند.

شنبه 22 خردادماه کاراته کاهای دو وزن 61- زنان، و 75- کیلوگرم مردان به همراه کاتای انفرادی مردان به روی تاتامی می فرایند که رزیتا علیپور و ابوالفضل شهرجردی به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

یکشنبه 23 خردادماه در روز سرانجامی هم مبارزات دو وزن 61+ کیلوگرم و 75+ کیلوگرم به روی تاتامی می فرایند.

بر خلاف سایر تورنمنت های معتبر کاراته جهان، در این رقابتها تکلیف نفرات برتر هر رده در همان روز تعیین خواهد شد و در نهایت هم 24 کاراته سهمیه المپیک کسب می نمایند.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 147469

به "کاراته کاهای 97 کشور به دنبال سهمیه المپیک در پاریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاراته کاهای 97 کشور به دنبال سهمیه المپیک در پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید