چه کسانی نباید مشکی بپوشند؟

به گزارش مجله سرگرمی، مشکی رنگ محبوب خیلی از آدم های جهان به خصوص ایرانی هاست. دلیلش هم شاید در دسترس بودن این رنگ به نسبت رنگ های دیگر در بازار باشد. از طرف دیگر مشکی رنگی است که به راحتی با بقیه لباس ها هماهنگ می گردد؛ پس می تواند انتخاب خوبی باشد.

چه کسانی نباید مشکی بپوشند؟

روان شناسی مشکی

سیاه رنگ اقتدار و قدرت است و معمولا آدم هایی که سیاه می پوشند از نوعی ابهت برخوردارند. این رنگ در جهانی مد به یک دلیل عمده محبوبیت دارد؛ با پوشیدن مشکی لاغرتر به نظر می رسید. بنابر این درصورت داشتن اضافه وزن از این رنگ بهره ببرید و اگر لاغر اندام هستید سراغ رنگ های روشن بروید. افرادی که لباس های مشکی می پوشند به نظر مرموز و پیچیده می آیند و ذهن به صورت ناخودآگاه وقار خاصی را به آن ها نسبت می دهد.مشکی در عین حال رنگ افرادی است که دوست ندارند خیلی به چشم بیایند؛ آدم هایی که ناشناخته ماندن را به توی چشم بودن ترجیح می دهند و اغلب شخصیت های آرامی دارند.

زیورآلات

به جز مراسم عزاداری در سایر موارد مجاز هستید که از زیورآلات در کنار لباس مشکی تان بهره ببرید. برای این کار به سراغ زیورآلاتی که به اصطلاح متالیک هستند بروید. یعنی رنگ شان هر چه براق تر باشد بهتر است. معمولا ترکیب طلایی به عنوان یک قطعه از زیورآلات در کنار مشکی زیبا می شود اما این طلایی بهتر است روشن باشد و به زردی نزند. از طرف دیگر همانطور که گفتیم، مشکی باعث ایجاد سایه روی پوست می شود. سعی کنید از زیورآلات براق و روشن، ترجیحا آن هایی که سنگ هایی مثل کریستال یا برلیان دارند، بهره ببرید. این سنگ ها باعث انعکاس نور روی سطح پوست شما خواهند شد و تا حدود زیادی سایه ها را از بین خواهند برد.

مروارید یکی از زیورآلاتی است که اگر به همراه لباس مشکی تان استفاده شود لباس تان آراسته تر خواهد شد. پس اگر یک ست دستبند و به خصوص گردنبند مروارید دارید به همراه لباس مشکی تان بهره ببرید.

بور نپوشید

این روزها اگر برای خرید لباس های پاییزه و زمستانه مشکی بیرون می روید احتمالا یک جمله خیلی خنده دار را از برخی فروشندگان خواهید شنید؛ این مشکی کمی به بوری می زند اما اشکالی ندارد چون مشکی فلان کشور این طوری است! تمام زیبا بودن رنگ مشکی به پر رنگ بودن آن است پس گول فروشنده ها را نخورید. اگر قرار است لباس مشکی بپوشید باید از پررنگ ترین تناژ آن بهره ببرید. برای این کار، به خصوص در این فصل می توانید از پارچه های پشمی بهره ببرید چون این پارچه ها مشکی ترین حالت ممکن را دارند. پارچه های کتان اغلب به میزان کمتری مشکی به نظر می رسند که دلیل آن هم ساده است؛ روی هم افتادن لایه های متعدد پشم و نگه داشتن رنگ بین تار و پودهای این پارچه بهتر از کتان است، در حقیقت پشم رنگ را در خودش نگه می دارد. اگر قرار است به هر دلیلی از لباسی با پارچه کتان مشکی بهره ببرید پارچه ای را با رگه هایی از جنس لاکرا تهیه کنید. زیرا لاکرا به حفظ و ثبات رنگ یاری می نماید.

زیاد عرق می کنید؟

یکی از مشکلاتی که در رابطه با لباس های مشکی پیش می آید رد شوره روی لباس است که در عرض یک ثانیه می تواند کل تصور شخص بیننده را راجع به شما عوض کند. عرق بدن شامل مقداری نمک است که به صورت شوره روی رنگی مثل مشکی خودش را نشان می دهد. دور یقه (به خصوص در پیراهن های مردانه) پشت کتف ها و زیر بغل ها این رد را بیشتر از هرجایی نشان می دهند. برای جلوگیری از این کار چاره ای جز استفاده از دئودورانت های ضد لک سفید ندارید. این دئودورانت ها ضمن این که مانع بدبو شدن بدن می شوند از ایجاد شوره هم جلوگیری می نمایند. برای جلوگیری از شوره زدن دور یقه و پشت کتف ها می توانید 2 کار انجام دهید. اول این که قبل از پوشیدن لباس های مشکی حتما دوش بگیرید. آقایان حتما از زیرپیراهنی استفاده نمایند و درصورت عرق کردن دور گردن را سریعا خشک نمایند. بهترین و ساده ترین راه هم قرار نگرفتن در معرض گرما و فعالیت است. سعی کنید لباس های مشکی تان را تا دقیقه 90 نپوشید زیرا این کار به هرچه تمیزتر ماندن شما یاری می نماید. در نهایت اگر باز هم خیلی عرق می کنید مشکی نپوشید!

مشکی با تناژ متفاوت ممنوع

اگر از یک کارشناس مد راجع به پوشیدن تیپی سراسر مشکی سوال کنید به شما یک هدایت خیلی خوب خواهد نمود که می تواند ظاهرتان را بسیار منظم و آراسته کند. او به شما خواهد گفت که از پوشیدن لباس های مشکی که سیر و روشن هستند خودداری کنید. مثلا این طور نباشد که پیراهن تان مشکی بور باشد و کت تان مشکی سیر. این کار باعث می شود ظاهرتان نامرتب به نظر بیاید و آدمی دمدمی و شلخته جلوه کنید.

شست وشوی لباس های مشکی

باید تمام کوشش تان را بکنید تا لباس مشکی تان بور نشود. برای این کار در اولین شست وشوی لباس تان، از یک فنجان سرکه به همراه آبی که لباس را با آن می شویید بهره ببرید، این کار باعث می شود تا حدی رنگ لباس ثابت شود. همواره از آب سرد برای شستن این لباس ها بهره ببرید و هیچ وقت لباس های مشکی تان را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید، چه زمانی که قرار است خشک شوند و چه زمانی که آن ها را بیرون از منزل پوشیده اید، سایه گزینه ای مناسب برای پارچه های مشکی است.

هماهنگ کردن

از آنجایی که هر خانم و آقایی حد اقل یک لباس مشکی در کمدش دارد بد نیست بدانیم مشکی معمولا با چه رنگ هایی هماهنگ می شود:

آبی سیر: سال جاری ترکیب آبی سیر با مشکی یکی از ترکیب های مورد علاقه طراحان لباس است. این ترکیب حالتی با شکوه را برای فرد خلق می نماید و تداعی نماینده ثروت و آراسته بودن است.

قهوه ای: یکی از زیباترین ترکیب رنگ های جهان روی پوست پلنگ ها دیده می شود. خال های مشکی و زمینه قهوه ای یک ترکیب زیبا را به وجود می آورد. دقت داشته باشید که رنگ غالب باید قهوه ای باشد و مشکی به عنوان رنگ مغلوب به کار برود.

سفید: ترکیب سفید و سیاه یکی از بهترین ترکیب رنگ های جهانست. افرادی که در هماهنگ کردن لباس های شان از این 2 رنگ استفاده می نمایند جزو خوش پوش ترین آدم ها به حساب می آیند. ترکیب یک پیراهن سفید با یک ژیله مشکی یکی از ست های پرطرفدار است که هیچ وقت هم قدیمی و از مد افتاده نمی شود، همه جا پوش هم هست پس تا می توانید این ترکیب را مد نظر داشته باشید.

نقره ای: مشکی و نقره ای یک ست کاملا رسمی را ارائه خواهد داد. شاید بتوان گفت بیش از حد رسمی! هر دوی این رنگ ها به تنهایی تداعی نماینده مراسم مهم هستند و وقتی با هم ترکیب شوند دیگر خیلی مهم می شوند! سعی کنید اگر واقعا نیازی به خیلی رسمی بودن ندارید طرف این ترکیب نروید.

طوسی: شاید بعد از سفید بهترین رنگی که می تواند در کنار مشکی بنشیند طوسی باشد. طوسی ابهت مشکی را تا حد زیادی کم و به آراسته شدنش یاری می نماید، به شرطی که رنگ غالب باشد. مثلا یک دامن طوسی با کمربند و حاشیه مشکی می تواند یک لباس زیبا را درست کند.

  • نکته: سرتاسر مشکی
جالب است بدانید سال های خیلی دور نوشیدنی عزای ایرانیان قهوه بود، آن هم به خاطر رنگش؛ مشکی. مشکی در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران رنگ عزاداری است و این سنت باعث شده که خیلی وقت ها این رنگ تداعی نماینده احساس خوبی نباشد. بنابر این سعی کنید به جز مراسم عزاداری - که پوشیدن این رنگ به عنوان ادای احترام بسیار پسندیده است- در شرایط دیگر سر تا پا مشکی نپوشید.

نکات جالب درباره رنگ مشکی

در بسیاری از فرهنگ ها مشکی به عنوان رنگ بد شانسی درنظر گرفته می شود. مثلا اگر یک گربه سیاه از خیابان رد شود بد شانسی می آورد. البته به جز انگلستان! در انگلیس گربه سیاه نماد خوش شانسی است.

به عقیده مردم یک جعبه مشکی کم وزن تر از یک جعبه سفید با همان وزن به نظر می رسد. در مد هم از همین نکته برای طراحی لباس استفاده می نمایند.

در اجرای ارکسترهای مختلف، نوازندگان به این دلیل تمام مشکی می پوشند که توجه بینندگان به جایی خارج از صحنه معطوف نشود. تمام مشکی می تواند توجه را معطوف به خود کند.

در جهانی مد، مشکی به عنوان یک رنگ سوفسطایی درنظر گرفته می شود و با احترام زیادی با آن برخورد می شود. حتی اصطلاحی هم برای برندهایی که مشکی ارائه می دهند ساخته شده؛ سیاه جدید. این عبارت نشان دهنده شایستگی طراح لباس است.

یک افسانه قدیمی می گوید، اگر زنی در لباس مشکی دفن شود بعد از مرگ برای دیدن خانواده اش برمی شود.

در بیشتر ورزش ها کمربند مشکی بالاترین مقام را دارد و دلیلش این است که مشکی بالاترین رنگ به حساب می آید و ترکیبی از همه رنگ هاست. مشکی به عنوان کمربند ورزشی نماد عقل و درایت، هم جهت بودن ذهن و جسم در یک راستا با کل هستی و هم چنین نماد دستیابی درست به اهداف است.

در مناطق محلی مکزیک، پرتغال، اسپانیا، ایتالیا و یونان، بیوه ها بعد از مرگ همسرشان تا آخر عمر سیاه می پوشند.

جین مشکی

برخی ها هنوز هم به پوشیدن شلوارهای جین مشکی علاقه دارند. اگر دوست دارید ظاهرتان روی اصول باشد و حسن سلیقه شما را نشان بدهد باید پوشیدن شلوار جین های مشکی را کنار بگذارید. این شلوارها متعلق به گذشته هستند و با دوره جدید هیچ سنخیتی ندارند. اگر به پوشیدن شلوار مشکی علاقه دارید، می توانید به جای جین از جنسی مثل لاکرا بهره ببرید. مطمئن باشید تاثیر بهتری روی ظاهرتان خواهد داشت.

رنگی که سن را بالا می برد

درست است که خانم ها عاشق مشکی هستند چون لاغرتر نشان شان می دهد اما شاید خیلی های شان ندانند که این رنگ سن شان را بالا می برد. استفاده از مقنعه، روسری و حتی بلوزهای یقه اسکی مشکی رنگ، باعث ایجاد خطوطی زیر چانه و چشم ها می شود که همین مسئله سن افراد را بالاتر از آنچه هست نشان می دهد.

مشکی رنگ طبیعی و نشانه های سلامت و شادابی پوست را از بین می برد. به خصوص افرادی که پوست شان خیلی روشن است باید استفاده از این رنگ را برای خودشان ممنوع نمایند. البته استفاده از مواد آرایشی با تناژهای برنزه می تواند تا حدود زیادی این مشکل را حل نماید.

ترکیب جین روشن و مشکی

شاید زیباترین و همه جا پوش ترین ترکیبی که می شود با مشکی خلق کرد ترکیب شلوارهای جین و بلوز یا شومیزهای مشکی باشد. فرقی نمی نماید شلوار جین تان برفی باشد یا آبی نسبتا تیره، هر دوی این رنگ ها وقتی با یک شومیز یا پیراهن مشکی همراه شوند یک ترکیب زیبا را می سازند. ترکیبی که نیمه رسمی است و به درد اغلب مراسم ها می خورد.

یادتان باشد از مشکی برای فصل های سرد سال بهره ببرید. پوشیدن این رنگ در تابستان جز گرما و دردسر چیزی برای تان نخواهد داشت.

کیف و کفش

حتی اگر رنگ مشکی را برای لباس های تان دوست نداشته باشید قطعا از داشتن یک ست کیف و کفش مشکی ضرر نخواهید کرد. به خصوص در فصلی که بارندگی و گل و لای می تواند ظاهر هر رنگی به جز مشکی را خراب کند.

برای لباس های مشکی باید کیف و کفش مشکی داشته باشید تا ست شما تکمیل شود. استثنائا می توانید از تناژهای مختلف مشکی در کیف تان بهره ببرید اما به خاطر داشته باشید اگر کیف شما از جنس جیر تهیه شده کفش تان هم باید از همین جنس باشد و اگر کیف تان از جنس ورنی است کیف تان هم باید همین طور باشد. در غیر این صورت همان خطر شلخته به نظر آمدن تهدیدتان خواهد نمود.

اختصاصی مجله اینترنتی خبرنگاران Bartarinha.ir

lov-e.ir: عاشقان علم الکترونیک، بچه های مهندسی برق و الکترونیک

wallpaper7.ir: مجله تصویر و سرگرمی | مجله آموزشی با سرگرمی گرافیستها و کارکاتوریست ها

abuzariyon.ir: مجله ابوذریون | نگاهی اجمالی به رویدادهای روز ایران و جهان

منبع: برترین ها
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 42883

به "چه کسانی نباید مشکی بپوشند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه کسانی نباید مشکی بپوشند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید