نرم افزار رنگ همانندی توسط محققان پارک علم و فناوری مازندران تولید شد

به گزارش مجله سرگرمی، نرم افزار رنگ همانندی (نرم افزار محاسبه فرمولاسیون رنگ)، بر اولین بار در کشور، توسط محققان پارک علم و فناوری مازندران تولید شد.

نرم افزار رنگ همانندی توسط محققان پارک علم و فناوری مازندران تولید شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از پارک علم و فناوری مازندران، نرم افزار رنگ همانندی (نرم افزار محاسبه فرمولاسیون رنگ)، بر اولین بار در کشور، توسط محققان پارک علم و فناوری مازندران تولید شد.

بر اساس این گزارش ، نرم افزار رنگ همانندی، نرم افزاری است که با به کارگیری از معادلات بین تداخل نور و ذره، می تواند فرمولاسیون نهایی برای رسیدن به یک رنگ هدف را محاسبه کند.

علی تاری مدیرعامل شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری مازندران در این خصوص گفت: با توجه به کمبود مواد اولیه در بازار و تغییر مداوم تأمین کنندگان مواد اولیه، این نرم افزار امکان محاسبه فرمولاسیون با مواد جدید را در کمترین زمان ممکن مقدور می سازد.

وی افزود: بیش از 20 شرکت تولیدکننده سخت افزارهای رنگ همانندی در جهان وجود دارند که دسترسی به این نرم افزار را ندارند و گزینه های اصلی جهت صادرات محصول به حساب می آیند.

به گفته تاری، استفاده از این محصول علاوه بر جلوگیری از خروج ارز در خرید محصولات مشابه خارجی، موجب صرفه جویی در مواد اولیه وارداتی شده و قطعاً موجب کاهش چند میلیون دلاری خروج ارز از کشور خواهد شد.

وی گفت: با تولید این نرم افزار، ایران به عنوان پنجمین تولیدکننده نرم افزار رنگ همانندی در جهان بعد از کشورهای آمریکا، ژاپن، آلمان و ایتالیا می باشد.

تاری افزود: علاوه بر فروش مستقیم این محصول در بازارهای خارجی، استفاده از این محصول توسط صنایع، موجب وابستگی مشتریان خارجی به محصولات شرکت خواهد شد.

وی موارد استفاده این محصول را در صنایع تولیدکننده رنگ های صنعتی و ساختمانی، خودرویی، پودری، چاپ، مستربچ، نساجی، الیاف، دندانپزشکی و استتار نظامی عنوان نمود.

lov-e.ir: عاشقان علم الکترونیک، بچه های مهندسی برق و الکترونیک

wallpaper7.ir: مجله تصویر و سرگرمی | مجله آموزشی با سرگرمی گرافیستها و کارکاتوریست ها

abuzariyon.ir: مجله ابوذریون | نگاهی اجمالی به رویدادهای روز ایران و جهان

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 28419

به "نرم افزار رنگ همانندی توسط محققان پارک علم و فناوری مازندران تولید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرم افزار رنگ همانندی توسط محققان پارک علم و فناوری مازندران تولید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید