فرآورده های زیستی مدرن در خاورمیانه فراوری شد

به گزارش مجله سرگرمی، فرآورده های زیستی مدرن در خاورمیانه از سوی یک شرکت دانش بنیان و با تکیه بر دانش بومی در کشور فراوری شد.

فرآورده های زیستی مدرن در خاورمیانه فراوری شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یک شرکت دانش بنیان ایرانی، توانایی فراوری انواع آنتی بیوتیک ها و واکسن های حیوانی، ویتامین ها، لاروکش ها، کودها، آفت کش ها و علف هرزکش های بیولوژیک مورد مصرف در بهداشت و کشاورزی را دارد.

این شرکت با کیفیت مطلوب، مطابق با استانداردهای جهانی، به منظور فراوری محصولات کشاورزی ارگانیک در کشور فعالیت می نماید.

به گفته همایون مرادی، این شرکت پس از تاسیس، اقدام به طی پروسه توسعه محصولات، در بخش کشاورزی با سرمایه گذاری بر خاتمه نامه های دانشگاهی کرد.

وی اضافه کرد: شرکت ما پس از چند سال پیروز به فراوری کودها و آفت کش های بیولوژیک مطابق با استانداردهای جهانی شد و سپس در بخش پروبیوتیک ها، به فراوری پروبیوتیک های مخصوص دام، طیور، آبزیان و حیوانات خانگی ورود کرد.

فراوری پروبیوتیک های دام و طیور، گیاهی، انسانی و عمومی، فراوری کودها و آفت کش های کشاورزی و محصولات حوزه سلامت عمومی از جمله محصولات فراوریی این شرکت داخلی است.

به گفته مدیر عامل این شرکت دانش بنیان، این واحد فراوریی به دلیل فراوری محصولات با کیفیت بالا به عنوان واحد برتر فراوریکننده پروبیوتیک در حوزه دامی کشور انتخاب شده است.

وی در مورد اهمیت فراوری پروبیوتیک ها در صنعت، گفت: امروزه گوشت مرغ یکی از منابع مهم و غنی پروتئینی محسوب می گردد. با ازدیاد روزافزون جمعیت تقاضا برای این ماده غذایی با ارزش نیز افزایش یافته است. با توجه به احتمال آلودگی این منبع غذایی به بیماری های شایع عفونی، ترکیبات سین بیوتیک در پیشگیری از بیماری های عفونی طیور و بهبود کارایی جیره های غذایی بسیار موثر است.

مرادی در ادامه عنوان نمود: پربیوتیک ها به دلیل اثرات سلامت بخشی گسترده در پیشگیری از شیوع بعضی بیماری های عفونی انتخاب مناسبی در تغذیه طیور و کاهش نرخ عفونت در آنها محسوب می گردد.

وی همچنین توضیح داد: در حوزه سلامت عمومی نیز محصولی به نام بائوفلش برای کنترل بیماری مالاریا فراوری کردیم که 4 سال پیش 20 تن از این محصول را به کشور ترکیه صادر کردیم. همچنین در حوزه فراوری کودها و آفت کش های کشاورزی نیز مذاکراتی برای صادرات محصول به کشور ترکیه و افغانستان داشته ایم.

این فعال عرصه دانش بنیان در کشور ادامه داد: با کوشش های اجرا شده در شرکت فراوریی ما، در حال حاضر حدود 90 نفر در کارخانه فراوریی شرکت فن آوری زیستی طبیعت گرا مشغول به فعالیت هستند. با توجه به اینکه معاونت علمی نهاد حامی شرکت های دانش بنیان است قصد داریم از این نهاد یاری و وام دریافت کنیم.

gardeshia.ir: گردشیا: مجله سفر و گردشگری

picoro.ir: پیکورو: وبلاگ ماشین و خودرو

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 13451

به "فرآورده های زیستی مدرن در خاورمیانه فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرآورده های زیستی مدرن در خاورمیانه فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید