سرسبزترین شهر دنیا، لقب چه شهری است؟

به گزارش مجله سرگرمی، با توجه به آب و هوای خشک، بی نظمی های سیاسی و فقر نسبی موجود در برلین، این شهر نسبت به دیگر شهرهای اروپایی به اسم یک شهر سرسبز تعامل ضعیفی با زندگی دارد و برای رسیدن به یک زندگی مسالمت آمیز در جهت حفظ منابع زیست محیطی راه بسیاری پیش رو دارد. وجود فضای سرسبز شهری ماننددیگر ویژگی های منحصر بفرد برلین را تبدیل به یک مقصد خاص کرده و طبق مطالعات در تاریخچه برلین اغلب جذابیت های این شهر ریشه در گذشته تاریخی آن دارد. در ادامه این مطلب از همگردی با ما همراه باشید تا بدانیم آیا به راستی برلین سرسبزترین شهر دنیا است؟

سرسبزترین شهر دنیا، لقب چه شهری است؟

در طول جنگ

بعد از جنگ دنیای اول، این شهر تبدیل به یک شهر ایزوله شد به این معنی که ساکنان مجبور به تامین مواد مورد احتیاج خود از جمله تامین منابع غذایی بودند و باید از بسیاری جهات مستقل و خودکفا می شدند. در نتیجه در تاریخچه برلین فضاهای سبز شهری بسیار ازشمند شدند و به شدت به وسیله ساکنین مورد محافظت قرار می گرفتند و از این فضاهای سبز برای تهیه مواد غذایی به وسیله کشاورزی استفاده کردند. پس از جنگ مردم بدلیل فقر آغاز به ساخت و فراوری وسایل مورد احتیاج خود کردند و دوخت لباس، استفاده مجدد از لباس های قدیمی، دوچرخه سواری تبدیل به یک ضرورت فرهنگی در تاریخچه برلین شد چرا که مردم می دانستند که گزینه های دیگری برای انتخاب نخوهند داشت و کوشش مضاعف برای خودکفایی را به برترین شکل انجام دادند. نتیجه اقدامات مردم در دوره جنگ باعث ایجاد فضاهای سبز بسیاری در برلین شده که امروزه مردم از آن ها لذت می برند. برلین دارای بیش از 2500 فضای سبز است. بزرگترین فضای سبز به نام Tiergarten که در گذشته منطقه مخصوص شکار پادشاهان پروس بوده است. پس از انتها جنگ دنیای دوم بزرگترین پارک مصنوعی تبدیل به منطقه کشاورزی شد و بعلاوه به اسم اصلی ترین منطقه تامین هیزم در تاریخچه برلین مورد استفاده نهاده شد.

پیوستن به اتحادیه اروپا

پس از انحلال جمهوری دمکراتیک آلمان و پیوستن آلمان به اتحادیه، ورود به منطقه ها سرسبز برلین برای عموم آزاد شد. منطقه ها مرزی که تا پیش از این بسته بودند تبدیل به فضایی باز برای رفت و آمد مردم شدند و بدین گونه مردم بیشتری از حضور در فضاهای سرسبز و جنگلی برلین لذت می برند.

سازگاری با محیط زیست

امروزه فقر نسبی در برلین یک مزیت دارد و آن استفاده کمتر از وسایل نقلیه شخصی است. برلین دارای سیستم حمل و نقل عمومی فوق العاده بوده و همیشه در جهت رفاه حال شهروندان از هیچ اقدامی جهت تجهیز و راحتی این وسایل نقلیه عمومی دریغ نمی نماید. علاوه بر این مساله مهم دیگر، تشویق مردم به امر بازیافت است. هر مصرف کننده با برگرداندن هر بطری پلاستیکی قابل بازیافت 25 سنت دریافت می نماید. درست است که برلین یکی از سرسبزترین شهرهای دنیا بواسطه وجود فضاهای فیزیکی سرسبز است اما هنوز راه زیادی برای تبدیل شدن به یک شهر واقعی حامی محیط زیست در پیش رو دارد.

lov-e.ir: عاشقان علم الکترونیک، بچه های مهندسی برق و الکترونیک

wallpaper7.ir: مجله تصویر و سرگرمی | مجله آموزشی با سرگرمی گرافیستها و کارکاتوریست ها

abuzariyon.ir: مجله ابوذریون | نگاهی اجمالی به رویدادهای روز ایران و جهان

منبع: گردشبان
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 153931

به "سرسبزترین شهر دنیا، لقب چه شهری است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرسبزترین شهر دنیا، لقب چه شهری است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید