روش های درمانی گلو درد

به گزارش مجله سرگرمی، هنگامی که حرف از شیوع به میان می آید، بیماری گلو درد سردمدار است. این یک بیماری بسیار رایج است، اما می تواند آزار دهنده تر نیز بگردد زیرا در بسیاری از موارد باعث بروز مشکل در بلع و تب می گردد. این مقاله به شما یاری می نماید تا از شر گلو درد با داروهای ساده و مؤثر خلاص شوید.

روش های درمانی گلو درد
گلو درد خفیف به طور کلی علامتی مربوط به سایر بیماری های گلو است. علل بسیاری برای گلو درد وجود دارد، عفونت های ویروسی (مانند سرماخوردگی یا آنفولانزا)، عفونت های باکتریایی (مانند گلودرد و سرفه)، آلرژی، خشکی، فشار عضلانی و غیره از جمله آنهاست. با این حال اغلب مردم گلو درد یا خارش آن را پس از عفونت ویروسی تجربه می نمایند.

این علائم شامل خارش و سوزش در گلو است. در چندین مورد، درد نیز رخ می دهد. بعلاوه ممکن است از تب، سرفه، آبریزش بینی و سردرد نیز رنج ببرند. در موارد استروپ گلو، ممکن است بلع مشکل شده و تب شدید وجود داشته باشد. گلو درد بعلاوه ممکن است موجب تورم لوزه ها، سوزش در گلو و سردرد گردد. در بعضی موارد ممکن است گلو درد را در یک طرف داشته باشید.

درمان گلو درد

در حالی که ممکن است گلو درد نشانه ای از بیماری های دیگر باشد، داروهای متعددی برای گلو درد وجود دارد که به شما یاری می نماید.
غرغره کردن آب نمک
غرغره با آب نمک برترین درمان است. 3 فنجان آب جوش و 4 قاشق غذا خوری نمک را با هم مخلوط کنید. صبر کنید تا این نمک کاملأ در آب گرم حل گردد و سپس از آن بهره ببرید. در نزدیکی یک سینک بایستید و کمی آب در دهانتان کنید. سر خود را به عقب بچرخانید و در آب درون دهانتان بدمید. آب را از دهان خارج کنید و این کار را با بقیه محلول تکرار کنید. این کار عفونت را در گلویتان کاهش می دهد. شما می توانید این کار را 3 بار در روز برای کسب نتایج بهتر تکرار کنید. این درمان برای بچه ها و بزرگسالان نیز مفید است.
عسل و فلفل
در یک کاسه یک قاشق غذا خوری عسل بریزید و فلفل سیاه بر روی آن بمالید. سپس خوب با هم مخلوط کنید و به آرامی میل کنید. ظرف چند روز شما در شرایطتان بهبودی مشاهده خواهید کرد. قبل از رفتن به رختخواب هر روز به این درمان بپردازید تا بهتر شوید.
شربت سرفه
شربت سرفه بعلاوه درمان فوری را فراهم می نماید. بسیاری از شربت های سرفه باعث ایجاد خواب آلودگی می شوند، پس قبل از رفتن به رختخواب، شربت سرفه را مصرف کنید. دستورالعمل مصرف در روی بطری شربت را بخوانید و از آن بهره ببرید. شربت های سرفه در داروخانه ها با نسخه آزاد موجود است. بسیاری از شربت های سرفه بدون احتیاج به تجویز پزشک در دسترس هستند و می توانند برای تمام گروه های سنی مصرف شوند. اگر از گلو درد دچار رنج می شوید، ممکن است به آنتی بیوتیک احتیاج داشته باشید.
شیرین بیان
ریشه شیرین بیان یا چای آن هر دو به شدت به درمان گلودرد یاری می نمایند. شیرین بیان دارای خواص ضد التهابی و ضد ویروسی است و طعم شیرین طبیعی دارد. شما می توانید چای شیرین بیان را برای تسکین گلو بهره ببرید. شما می توانید این درمان را دو بار در روز تکرار کنید تا از گلودرد رهایی یابید.
چای زنجبیل
نوشیدن چای زنجبیل گرم با عسل، در درمان گلودرد یاری می نماید. برای تهیه این ترکیب، آب را جوشانده و چای را به آن اضافه کنید. اضافه کردن ریشه تمیز زنجبیل تازه برش داده شده به آب و جوشاندن آن به مدت 2-3 دقیقه انجام می گردد سپس آن را در یک لیوان تمیز بریزید. عسل و آب لیمو را با توجه به ذائقه تان می توانید اضافه کنید. بزرگسالان می توانند این چای را، 2-3 بار در روز و برای بچه ها، نیمی از فنجان را 2 بار در روز، برای کسب نتایج درمانی، استفاده نمایند.
بخور دادن
بخور دادن به وسیله دهان می تواند مدت زمان عفونت گلو را کاهش داده و گلو را تسکین دهد. بنابراین، یک سوم یک ظرف را با آب پر کنید و با گذاشتن درب، آن را بپوشانید و سپس آن را روی اجاق قرار دهید. هنگامی که آب آغاز به جوشیدن می نماید، یک دقیقه صبر کنید و سپس ظرف را از اجاق گاز بردارید. ظرف را بر روی یک میز نگه دارید و سر خود را با یک حوله بپوشانید، درب را برداشته و بخار را به وسیله دهان خود تنفس کنید.
کلستفوت و گیاه مرمکی
اگر می خواهید هومیوپاتی را انتخاب کنید، می توانید چای کلستفوت را انتخاب کنید. این چای را به مدت 2 روز، 3 بار در روز بنوشید. یکی دیگر از داروها استفاده از گیاه مرمکی است. عصاره گیاه مرمکی و آب گرم را غرغره کنید. گیاه مرمکی یک اثر پاک نماینده بر روی گلو دارد و عفونت را کاهش می دهد.
زردچوبه و شیر
این یکی از برترین داروها برای درمان گلو درد است که بعلاوه گیاهی نیز هست. در یک فنجان شیر یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه اضافه کنید. شیر برای مدت 3-4 دقیقه جوشانده گردد. این شیر را قبل از خواب بخورید. از این درمان برای بزرگسالان و بچه ها در درمان برونشیت، گلودرد، تاندونولیت و سایر بیماری های گلو می توان استفاده کرد.
آب آناناس
یک درمان خوشمزه برای گلو درد، آب آناناس است. آب میوه آناناس را با یک تکه زنجبیل تازه مخلوط کنید. زنجبیل و آناناس دارای خواص ضد التهابی هستند و حساسیت سوزش در گلو را کاهش می دهند.
سوپ مرغ
این نیز یکی دیگر از درمان های جالب است. هنگامی که به دلیل آلودگی سرماخوردگی اتفاق می افتد، سوپ مرغ معجزه می نماید. در بسیاری از مردم در خلال یا پس از یک عفونت سرماخوردگی، گلو درد ایجاد می گردد. بعلاوه، نوشیدن چیزی گرم به طور دائم یاری می نماید تا خارش گلو کاهش یابد. بنابراین، سوپ مرغ را با استفاده از این مواد اصلی بسازید. در یک تابه، کمی روغن زیتون و برگ های جعفری اضافه کنید، سپس پیاز خرد شده، سیر خرد شده، و قطعات مرغ را اضافه کنید و برای یک دقیقه سرخ کنید. اگر گلو درد دارید از خوردن غذای تند، گرم و یا چرب پرهیز کنید. حالا پودر زردچوبه اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. سپس آب را برای طبخ اضافه کنید و نهایتاً نمک اضافه کنید. اجازه دهید مرغ به درستی بپزد و در نهایت آن را با جعفری تازه تزئین کنید. این سوپ ساده را 2-3 بار در روز مصرف کنید.
سیر
سیر دارای خواص آنتی بیوتیک و ضد قارچی است. برای ایجاد یک درمان خانگی با استفاده از سیر، 2-3 حبه از سیر را له نموده و روزانه آنها را مصرف کنید، تا شرایط گلوی شما بهتر گردد. سیر بسیار گرم است و برای افرادی که نمی توانند غذای گرم را هضم نمایند مناسب نیست. اگر شما از این درمان خانگی استفاده می کنید، احتمالاً استفاده از نعناع ایده خوبی برای رفع بوی آن از تنفس است.
برگ های مارچوبه
برگ های مارچوپه برای بیماری های گلو مفید است. زیرا ضد التهاب است و بعلاوه یاری می نماید تا از شر موکوس خلاص شوید. این ها در قالب کپسول هایی وجود دارند که بزرگسالان می توانند به صورت خوراکی مصرف نمایند.
قرص های لوزی
برای درمان گلو درد فوری، بعضی از قرص های لوزی شکل برای رفع گلو درد وجود دارند. آنها به سرعت در از بین بردن گلو درد یاری می نمایند، اما اثر آنها موقت است.
ویتامین C
این ویتامین رفع نماینده گلو درد خفیف و عفونت در گلویتان است. ویتامین C، در درمان گلو درد و جلوگیری از عفونت بیشتر یاری خواهد نمود. برای این منظور بسیاری از قرص های جوشان طعم دار در دسترس هستند. بعضی از غذاهای غنی از ویتامین C عبارتند از آفتابگردان (Amla)، توت فرنگی، لیمو و لیمو شیرین.
OTC
برای بزرگسالانی که دچار درد و سوزش همراه با گلو درد هستند، از داروهای ضد درد مانند ایبوپروفن یا آسپیرین می توان استفاده کرد. با این حال، اگر به دلیل آلرژی به گلو درد شدید مبتلا شدید، آنتی هیستامین را نیز در نظر بگیرید.
چوب نارون
چوب نارون یکی از برترین داروهای گیاهی رفع خارش گلو است. پوست داخلی درخت نارون دارای مایع لغزنده ای است. هنگامی که این مایع لغزنده با آب مخلوط می گردد، متورم می گردد. این مخلوط قادر است تا گلوی تحریک شده را تسکین دهد. پوست این درخت ممکن است به راحتی قابل دسترس نباشد، در این صورت شما می توانید کپسول های آن را بیابید. آنها به همان اندازه مؤثر هستند.
سرکه سیب
به یک لیوان آب گرم به اندازه یک قاشق غذا خوری سرکه سیب اضافه کنید. یک جرعه از آن را غرغره کنید و سپس از دهانتان خارج کنید. دوباره یک جرعه سرکشیده و آن را غرغره کنید. این کار را تا زمانی که تمام مایع داخل لیوان را غرغره کنید، ادامه دهید. سرکه سیب یا ACV دارای اسیدیته کافی برای کشتن باکتری ها است و باعث کاهش درد نیز می گردد.

اندازه زیادی مایعات در طول روز بنوشید. که می توان آن را به شکل سوپ، چای یا آب ساده مصرف کرد. نوشیدن اندازه زیاد مایعات، دهان و گلو را مرطوب نگه می دارد و باعث کاهش تحریک بیشتر گلو می گردد.

گلو درد می تواند به دلیل فشار عضلانی نیز ایجاد گردد. این اتفاق زمانی می افتد که شما برای مدت زمان طولانی با صدای بلند صحبت نموده اید. در چنین مواردی، فقط استراحت کنید و از صحبت کردن اجتناب کنید. پس از استراحت دادن به گلویتان، متوجه خواهید شد که درد و گرفتگی گلو کاهش می یابد.

توجه پزشکی: درمان های فوق در خصوص بیشتر مسائل گلو کار می نماید، اما توصیه می گردد در صورت وجود موارد زیر حتمأ با یک پزشک تماس بگیرید:

* اگر تب بالا دارید.

* وقتی که چندین روز از یک گلو درد رنج می برید.

* هنگامی که بلع بسیار سخت است.

* اگر اخیراً گلو درد داشته اید.

* وقتی خون در سرفه یا بزاق شما وجود دارد.

اگر گلو درد دارید از خوردن غذای تند، گرم و یا چرب پرهیز کنید. خوردن مایعات زیاد هنگام بروز گلو درد، یاری می نماید سریع تر گلو را درمان کنید. در هنگام وجود گلو درد، همراه با مصرف دارو، درمان های فوق به شما یاری خوبی می دهد. اگر بیرون می روید، لباس های گرم پوشیده و گردن خود را با روسری یا شال گردن پوشانید.

سلب مسئولیت: این مقاله فقط برای مقاصد اطلاع رسانی است و نباید به عنوان جایگزینی برای مشاوره پزشکی حرفه ای استفاده گردد.

منبع: سایت هلستیک زاین

lov-e.ir: عاشقان علم الکترونیک، بچه های مهندسی برق و الکترونیک

wallpaper7.ir: مجله تصویر و سرگرمی | مجله آموزشی با سرگرمی گرافیستها و کارکاتوریست ها

abuzariyon.ir: مجله ابوذریون | نگاهی اجمالی به رویدادهای روز ایران و جهان

منبع: راسخون
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 162913

به "روش های درمانی گلو درد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های درمانی گلو درد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید