بازگشایی مدارس در خیلی از کشورها شروع شده است، واکسیناسیون بچه ها همانند بزرگسالان در اولویت است

به گزارش مجله سرگرمی، مدیر منطقه ای مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت در پاسخ به این سوال که آیا واکسیناسیون بچه ها امنیتی برای بازگشت به مدارس را ایجاد خواهد نمود، گفت: بازگشایی مدارس در خیلی از کشورها شروع شده است و آموزش از اولویت های مهم سازمان به تعداد می رود گرچه باید از این موضوع هم اطمینان حاصل کرد که سلامت دانش آموزان به خطر نیفتد.

بازگشایی مدارس در خیلی از کشورها شروع شده است، واکسیناسیون بچه ها همانند بزرگسالان در اولویت است

به گزارش خبرنگاران، دکتر احمد المنداری در یک نشست خبری که به صورت مجازی با حضور مدیر اورژانس منطقه ای WHO/EMRO و نماینده سازمان دنیای بهداشت در ایران برگزار گردید، در پاسخ به این سوال که آیا سازمان دنیای بهداشت از شرایط واکسیناسیون کرونا در کشورهای مدیترانه شرقی (EMRO)راضی است؟ هم گفت: از آنجایی که بنده مشاهده کردم سازمان دنیای بهداشت از کشورهای دنیا خواسته که فرایند واکسیناسیون را افزایش دهند هرچند که کمی تاخیر در فرایند کار وجود دارد. خوشبختانه کشورهای مدیترانه شرقی 245 میلیون دز واکسن در اختیار داشتند و 5 میلیون دز هم داده شده گرچه ما به اندازه زیادی احتیاج داریم اما با این حال این اندازه هم نسبت به ماه های گذشته پیشرفت رو به رشدی داشته و این پیشرفت تا ماه جاری سال جاری (سپتامبر) ادامه خواهد داشت.

وی در پاسخ به سوال قابل اطمینان بودن واکسن ها گفت: سازمان دنیای بهداشت با در نظر گرفتن شواهد و مدارک و انجام آزمایش های متعدد، این اطمینان را به مردم می دهد که تمامی واکسن هایی که از جانب کشورهای مختلف عرضه می گردد قابل اطمینان بوده و جای هیچ نگرانی وجود ندارد. البته در بعضی مواقع دیده می گردد که بعضی واکسن ها هنوز از جانب سازمان دنیای بهداشت تاییدیه نگرفته اند اما باید در نظر داشت از جانب مقامات صلاحیتدار در بعضی منطقه ها تایید شده اند و ما هم به آن ارزش و احترام قائل هستیم. در این میان بعضی کشورها، واکسن ساخته شده کشورهایی که به وسیله سازمان دنیای بهداشت تایید نشده اند را قبول ندارند و این موضوع کاملا اختیاری و به خود کشورها بستگی دارد و ما هیچ گونه مسئولیتی نسبت به این تصمیم ها نداریم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر درکشور ایران، مردم واکسن های سینوفارم، آسترازینکا و سینووکس را که از طرف سازمان دنیای بهداشت تایید شده اند، دریافت می نمایند. البته واکسن های ایرانی هم با مجوز سازمان غذا و دارو در ایران تزریق می گردد .

به گفته مدیر منطقه ای مدیترانه شرقی سازمان دنیای بهداشت، دریافت واکسن راهی موثر برای افزایش سیستم ایمنی بدن است و اگر افراد واکسینه نشوند، مستعد این بیماری هستند.

المنداری در پاسخ به این سوال که آیا واکسیناسیون بچه ها امنیتی برای بازگشت به مدارس را ایجاد خواهد نمود، گفت: خیلی از کشورها بازگشایی مدارس را شروع نموده اند ، آموزش از اولویت های مهم ما به تعداد می رود گرچه باید از این موضوع اطمینان حاصل کرد که سلامت آن ها به خطر نیفتد و این کشورها هستند که متناسب با شرایط فعلی خود باید تصمیم نهایی را بگیرند.

مدیر منطقه ای مدیترانه شرقی سازمان دنیای بهداشت این را هم گفت : در حال حاضر برنامه واکسیناسیون بچه ها همانند بزرگسالان در اولویت است و متناسب با احتیاج و شرایط بچه ها، هر کشور تصمیم مناسبی برای واکسن بچه ها اتخاذ خواهد نمود.

وی با تاکید بر نقش واکسیناسیون در مقابله با کرونا گفت: اگرچه در بعضی کشورها شاهد افزایش آمار مبتلایان هستیم اما به طور کلی به ثبات قابل قبولی در سطح دنیای رسیده ایم و مجدد به لزوم واکسیناسیون که یکی از سلاح های پرقدرت در مبارزه با کرونا می باشد، تاکید می کنم.

المنداری بعلاوه با بیان اینکه باید از کشورهایی که درتهیه واکسن دچار مشکل هستند حمایت کنیم گفت: همه افرادی که دچار درگیری های متفاوتی در کشورهایشان شده اند اعم از پناهنده ها و ... همگی انسان هستند و باید حمایت شوند. کشورهای میزبان هم باید اطمینان حاصل نمایند که این افراد فراموش نشوند.

lov-e.ir: عاشقان علم الکترونیک، بچه های مهندسی برق و الکترونیک

wallpaper7.ir: مجله تصویر و سرگرمی | مجله آموزشی با سرگرمی گرافیستها و کارکاتوریست ها

abuzariyon.ir: مجله ابوذریون | نگاهی اجمالی به رویدادهای روز ایران و جهان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 158672

به "بازگشایی مدارس در خیلی از کشورها شروع شده است، واکسیناسیون بچه ها همانند بزرگسالان در اولویت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی مدارس در خیلی از کشورها شروع شده است، واکسیناسیون بچه ها همانند بزرگسالان در اولویت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید