اختلاف قیمت خودرو در این هفته ، داخلی ها چند میلیون تومان گران تر شدند؟

به گزارش مجله سرگرمی، این هفته هم قیمت خودرو در بازار بی مشتری افزایش یافت. البته این افزایش قیمت، صرفا محدود به بعضی از خودروها است. چرا که وانت آریسان افزایش قیمتی نسبت به هفته گذشته تجربه نکرد. در عوض، سمند ال ایکس و پژو 206 تیپ دو، هر کدام ده میلیون تومان افزایش قیمت داشتند.

اختلاف قیمت خودرو در این هفته ، داخلی ها چند میلیون تومان گران تر شدند؟

خبرنگاران - مهدی درفشی: در ابتدای هفته جاری، به رسم شنبه هر هفته که قیمت خودرو بین ساعت 11 تا 13 اعلام می گردد، قیمت بیشتر خودروهای موجود در بازار اعلام شد.

با آنالیز آگهی ها و تماس با چند دفتر فروش و نمایشگاه معاملات خودرو، شاهد افزایش قیمت خودرو نسبت به هفته گذشته شدیم.

البته یکی از نمایشگاه دارها، ادعا کرد که بازار خودرو راکد است و در این شرایط کمتر کسی حاضر به خرید خودروی تازه است. با این حال، قیمت خودرو هر شنبه به صورت آنلاین اعلام می گردد!

البته هر چه اصرار کردیم نگفت که چه ارگانی و از چه طریقی قیمت مشخص می نمایند. محترمانه با قطع مکالمه و بدون خداحافظی، سوال ما را بی پاسخ گذاشت. علی ایحال، در این مطلب به اختلاف قیمت بعضی از خودروهای صفر کیلومتر در این هفته نسبت به هفته گذشته می پردازیم.

اختلاف قیمت از دو تا 15 میلیون تومان!

محصولات ایران خودرو

ابتدا به سراغ مقایسه قیمت بعضی از محصولات ایران خودرو می رویم. وانت آریسان نسبت به هفته گذشته، افزایش قیمت نداشت. اگر چه خانواده سمند افزایش قیمت داشتند.

سمند ال ایکس بنزینی EF7 در هفته گذشته، حدود 215 میلیون تومان معامله شد. اما این هفته با افزایش قیمت 14 میلیون تومانی، این خودرو 229 میلیون تومان قیمت خورد. قیمت سمند ال ایکس بنزینی EF7 هم این هفته ده میلیون تومان افزایش یافت و به 265 میلیون تومان رسید. قیمت نسخه گازسوز این خودرو هم پنج میلیون تومان افزایش یافت و به 281 میلیون تومان رسید.

پژو 206 صندوق دار

همچون خانواده سمند، خانواده پژو هم افزایش قیمت داشتند. پژو 206 تیپ دو، هفته گذشته 225 میلیون تومان معامله شد. اما امروز این خودرو با افزایش قیمت 12 میلیون تومانی، 237 میلیون تومان معامله می گردد.

قیمت پژو 206 تیپ پنج هم با چهار میلیون تومان افزایش، به 280 میلیون تومان رسید. پژو 206 صندوقدار هفته پیش حدود 275 میلیون تومان معامله شد.

اما هم اکنون در بازار 290 میلیون تومان قیمت دارد. قیمت پژو 405 جی ال ایکس بنزینی با پنج میلیون تومان افزایش، به 220 میلیون تومان رسید.

قیمت نسخه گازسوز این خودرو با هفت میلیون تومان افزایش به 225 میلیون تومان رسید. پژو پارس سال هفته گذشته چیزی در حدود 245 میلیون تومان قیمت داشت. اما امروز این خودرو در بازار 253 میلیون تومان معامله شد. قیمت پژو پارس ال ایکس هم با افزایش قیمت ده میلیونی، به 290 میلیون تومان رسید.

محصولات سایپا

محصولات سایپا نسبت به محصولات ایران خودرو، افزایش قیمت کمتری داشتند. سایپا 111 سفید با پنج میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به هفته گذشته، امروز 145 میلیون تومان معامله شد.

قیمت سایپا 131 هم دو میلیون تومان افزایش یافت و به 129 میلیون تومان رسید. قیمت سایپا 151 هم با چهار میلیون تومان افزایش، به 143 میلیون تومان رسید.

قیمت سایپا تیبا صندوقدار هفت میلیون تومان افزایش یافت و به 140 میلیون تومان رسید. تیبا هاچ بک نسبت به هفته گذشته، شش میلیون تومان افزایش قیمت داشت. این خودرو امروز در بازار حدود 150 میلیون تومان قیمت خورد.

قیمت خانواده کوییک هم همچون سایر خودروها تا حدودی افزایش یافت. قیمت کوییک دنده ای معمولی با سه میلیون تومان افزایش، به 161 میلیون تومان رسید. کوییک ر هم نسبت به هفته گذشته، دو میلیون تومان افزایش قیمت داشت. این خودرو در بازار 165 میلیون تومان قیمت دارد.

mastanehtoline.ir: مجله مستانه، وبگاه گفتگو و انجمن بحث و تبادل نظر

kulu.ir: کولو: مجله جاذبه های گردشگری ایران

cicagraphic.ir: مجله گرافیک | همه چیز درباره طراحی بصری و گرافیکی

منبع: بیت ران
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 154606

به "اختلاف قیمت خودرو در این هفته ، داخلی ها چند میلیون تومان گران تر شدند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلاف قیمت خودرو در این هفته ، داخلی ها چند میلیون تومان گران تر شدند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید